Blev lika chockad själv när jag såg det för något år sedan i en nyöppnad butik här och det dubbla för HF armaturer är en underdrift. En annan butik jag frågade hade bara 1x36W däremot ej HF och de ville ha en bra bit över 1k för den.
Den butik jag köpt dessa ifrån är i en butik som bara är tillägnad skåningar för de finns bara i Skåne. Det är en ganska så nyöppnad butik för några få år sedan som jag nämnt innan här och de heter Hjem og Fix som kommer ursprungligen från Danmark. De har en hel del allt från kapskivor till lysrör och silkon och maskiner och värmepumpar.
http://www.hjemfix.se de har dock inga länkar till dessa armaturer bara en mycket liten del av sitt sortiment på sin sida
Glömde nämna att dessa armaturer för 246:- är dessutom IP65 klassade.
Många HF-don har förvärmning nån tiondels sekund
Aha inte mer än så ja då är det ju helt ok. De jag har vettefasen om det är nån förvärmning alls ser inte någon som helst fördröjning i alla fall bara ett lätt klick ljud som från en HV tändning. Vad jag hört fungerar vissa på det viset med enbart en ordentlig HV puls som joniserar röret vet dock inte om det kanske sliter lite mer eller så men rören har fungerat fint i drygt ett år nu med en hel del tändcykler under denna tid då de är i verkstaden som används flitigt.