Min H-brygga på Elfas återförsäljare:
4 x BD137 a 11,80
2 x BD140 a 10,40
4 x Motstånd a 2,47
= 77,88 + moms = 97,00 kr
Jag tycker också detta är dyrt, men om jag köper någon annan stans så måste jag ju betala frakt istället :/
Jag har funderat lite över natten, och kommit fram till att det är nog DC-motor jag ska använda ändå. Känns lite överdrivet med stegmotorer, då exaktheten inte är kritisk; det är i princip bara tänkt att den ska köra frammåt.
Problemet med motorn jag köpte är att den drar grymt mycket ström. Jag har funderat på en sån här istället:

Skruvdragarset 3,6 V, 15 del, http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.a ... =SE-060050
Hur många A tror ni den motorn kan ligga på? Är den nåt att ha? Jag vet att den är skitdålig att dra i skruvar med, men till detta kanske den är bra? Roboten kommer utrustas med 2 motorer a la bandvagnsprincipen.
Tror ni att man kan köra denna på 12V-batteriet jag har från den andra, med typ spännigsomvandlare? Jag tänkte att jag kanske får lite mer batteritid än det lilla som sitter i den isåfall?
Om man köper den senare tror jag inte heller att jag behöver pwm, och då kommer jag undan med en H-brygga enligt ovan, och då blir det billigare.