butterfly?

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
f76

butterfly?

Inlägg av f76 »

Har kollat runt lite och hittat Atmel AVR Butterfly Starterkit. Någon här som har erfarenhet? Tänkte i och med att rätt mycket redan finns på kortet kanske man kan testa sina koncept och lära sig om programmering av avr innan man bygger hårdvara med specifika användningsområden. Verkar väldigt billigt i alla fall. runt 200 spänn.

Som sagt jag undrar om någon har provat och vad dom tycker?
f76

Inlägg av f76 »

Inge som har något att säga om kittet? är det för lamt att köpa färdigmonterat :) ?
Nu har jag beställt en sån i alla fall så jag får väl återkomma med min dumma frågor när jag börjat testa. :D
Användarvisningsbild
Hedis
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Det är nog ett kanon-kit om man enkelt och billigt vill börja leka med AVR.

Så det tycker jag inte var ett dumt köp.
f76

Inlägg av f76 »

Fick hem den lilla fina grejen. Tyvärr hade skärmen spruckit på den. Hmm Jag undrar om posten hoppar på kuverten. Man kan ana lite aktivitet på skärmen men det går tyvärr inte att läsa något. Hoppas företaget tar emot den på retur och skickar en fungerande..... vi får se.. Jag får säkert vänta ytterligare ett tag innan jag kan stilla min nyfikenhet.
Användarvisningsbild
Hedis
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Åhh så irriterande.
Och så typiskt posten.....

Lycka till med reklamationen, om inte annat får vell posten stå för en ny. (beror vell kanske på hur dom skickade den)
f76

Inlägg av f76 »

Vanligt mjukispaket. Synd att jag är sådan nybörjare annars hade jag väl gett mig på att byta skärmen mot frugans 3310skärm som varit i plurret.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Självklart att du skall reklamera!
Varför skall du ha mer jobb med att byta displayen om posten inte kan hantera paket!
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Jo man har ju sätt hur posten hanterar paket. Ibland börjar man ju tveka om man ens ska våga skicka motstånd i ett vaderat kuver. Som posten hanterar saker kan man ha sönder alltind. Fasst det finns dom som är värre, flygbolagen.
f76

Inlägg av f76 »

Tjohoo en ny på väg. hatten av för lawicel.
Skriv svar