20watts lampa till 5 watt
Re: 20watts lampa till 5 watt
Ja, lämpligtvis 102 MHz eller 2.4 GHz.... fast då kanske ni också får arga forummedlemmar efter er
(ursäkta OT)

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
ojojojdå, jag skiter väl i det men tror inte att hojåkaren som blir tagen av en grining trafiksnut blir så glad över boten. Det har ju hänt förut så varför ska det inte hända igen kan man ju fråga sig.jesse skrev:f*n vad petig man kan vara då... skulle inte bry mig det minsta i det här fallet.Nu är det väl så att en godkänd 'lampa' är just godkänd med en viss typ av glödlampa och att då montera in en massa lysdioder betyder att den ej längre är godkänd.
jag menade ifall det var min egen hoj, så skulle jag inte tveka att använda en hemmagjord lampa om jag bara visste att ljusstyrkan var lagom. Trodde inte att det förekom att man kunde åka dit på det 

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det är ju inte bara fråga om ljusstyrka, ljuskroppen är det viktiga då reflektorer och glas/linser är beräknade att ge ett visst ljus. Allt för att vara anpassade till regler för just detta.
Så det är inte 'bara' att byta till en annan typ av ljuskropp.
Så det är inte 'bara' att byta till en annan typ av ljuskropp.
Räkna inte med att träffa på nån polis som bryr sig.....du får nog åka omkring i en evighet.
Annars kan du la ha nån diffusor framför diodmatrisen om du e paranoid för sbp men mest för att sprida ut
ljuset mera om inte glaset grejar det ,tänk på att dioderna är mer riktade än en glödlampa o att du kanske inte får så mycket åt sidorna.
Annars kan du la ha nån diffusor framför diodmatrisen om du e paranoid för sbp men mest för att sprida ut
ljuset mera om inte glaset grejar det ,tänk på att dioderna är mer riktade än en glödlampa o att du kanske inte får så mycket åt sidorna.
Enda risken att åka fast är nog ifall man träffar på en polis som gett sej den på att sätta dit en för nåt, då letar dom ju tills dom hittar nåt, och det finns alltid NÅT..
När jag besiktigade hojen för ett par år sen så kom det in en kille och besiktigade samtidigt, med papper från polisen om flygande, och besiktningsmannen läste "Öööh va ? felaktig blinkfrekvens på körriktningsvisare ??" och killen förklarade att han hade råkat blåsa förbi en parkerad polisbil lite fort, och dom hade jagat ifatt honnom men efetrssom dom hade haft honnom ur sikte så insåg dom att det var omöjligt att sätta dit hionnom för fortkörningen, så dom straffade honnom helt enkelt genom att göra en flygande besiktning och slå ner på allt som ens var i närheten av fel.
När jag besiktigade hojen för ett par år sen så kom det in en kille och besiktigade samtidigt, med papper från polisen om flygande, och besiktningsmannen läste "Öööh va ? felaktig blinkfrekvens på körriktningsvisare ??" och killen förklarade att han hade råkat blåsa förbi en parkerad polisbil lite fort, och dom hade jagat ifatt honnom men efetrssom dom hade haft honnom ur sikte så insåg dom att det var omöjligt att sätta dit hionnom för fortkörningen, så dom straffade honnom helt enkelt genom att göra en flygande besiktning och slå ner på allt som ens var i närheten av fel.
Jo men då är nog risken stor att dom sura småaktiga rötäggena hittar nått annat än diodlampa som dom inte ens anar är olaglig.
Jag har aldrig råkat ut för så förståndshandikappade poliser , inte inom den vanliga polisen iaf.
Galna trafikpoliser är vanliga runt stockholm - det fanns la ett exemplar Hamren..sök på sporthoj.com
Du kan va lugn han e omplacerad efter att ha skickat för många nya bilar på ombesikting, satt dit alla hans kollegor,kallat folk för förståndshandikappade
Däremot har jag mycket stor insikt i andra polisiära/liknande/"annan övrig verksamhet" verksamheter där låg interligens,inavel och annat mentalt
relaterade problem är krav för få tjänsten
Jag råkade ut för en flygande en gång , en var ute me massa småbrudar i radiobil - dom hade just påbörjat utbildningen.
Jag blåste på fett men visste att ja hade en bakom mig , ja stanna iaf innan dom ens bett mig - de va tur.
Gubben klev ut me massa småbrudar
o bad dom gräva efter fel , vi stod där som fula gubbar o glodde på brudarna.
Han sa nått "tänk på att han stanna trots att vi hade glassbussen var snälla"
De fanns en halv miljon fel kunde han själv konstarera då blondinerna inte hittat nått - den var under provkörning typ..
Jag har aldrig råkat ut för så förståndshandikappade poliser , inte inom den vanliga polisen iaf.
Galna trafikpoliser är vanliga runt stockholm - det fanns la ett exemplar Hamren..sök på sporthoj.com

Du kan va lugn han e omplacerad efter att ha skickat för många nya bilar på ombesikting, satt dit alla hans kollegor,kallat folk för förståndshandikappade
Däremot har jag mycket stor insikt i andra polisiära/liknande/"annan övrig verksamhet" verksamheter där låg interligens,inavel och annat mentalt
relaterade problem är krav för få tjänsten

Jag råkade ut för en flygande en gång , en var ute me massa småbrudar i radiobil - dom hade just påbörjat utbildningen.
Jag blåste på fett men visste att ja hade en bakom mig , ja stanna iaf innan dom ens bett mig - de va tur.
Gubben klev ut me massa småbrudar

Han sa nått "tänk på att han stanna trots att vi hade glassbussen var snälla"
De fanns en halv miljon fel kunde han själv konstarera då blondinerna inte hittat nått - den var under provkörning typ..
-
det är lampglaset som stämpeln sitter i att det är godkänt. Vilken polis vet hur den skall se ut? Med lampa eller dioder???? När man tillverkar den så får man ju se till o få ljus nog...
En trafikpolis kan börja o kolla efter e märkningen liksom bilprovningen.
Men lägger du dioder diffusorplatta lampglas så lär ingen normalt funtad polis börja o grubbla om va de e som lyser...inte
ens fast du skiter i diffusorplattan - den skall du ha där för att få ett mer glödlampsliknande ljus.
Enda skillnaden blir väl tänd och släcktiden
Jag inte ens me min vildaste fantasi se att det finns en polis som tänker på "undra om den lille skiten har dioder gömda där"
Men lägger du dioder diffusorplatta lampglas så lär ingen normalt funtad polis börja o grubbla om va de e som lyser...inte
ens fast du skiter i diffusorplattan - den skall du ha där för att få ett mer glödlampsliknande ljus.
Enda skillnaden blir väl tänd och släcktiden
Jag inte ens me min vildaste fantasi se att det finns en polis som tänker på "undra om den lille skiten har dioder gömda där"