Någon här sade att man kunde frysa del svårfrästa skumplaster och sedan köra på relativt hög hastighet med små vassa verktyg (typ "tandläkarborr fräsar).
Annars är det normala att man stansar ut med "pepparkaksformar" (till detta kan man nog även skära med en koppartråd från en lödspets (hotwire, etc) eller någonting sådant då precicionen ju inte behöver vara bättre än att det "blir snyggt att se på").
Vet inte om det är optimalt, men själv kör jag med insatser man kan lyfta ur och formträlådor (dedär klassiska med metallbeslag ni vet, tror de göres fortfarande men var rätt dyra å andra sidan lär man inte slita ut dem med mindre än att de råkar ut för mekaniska olyckor eller brand... (men där använder jag vanligt stål lådor)), men idag finns ju säkert lättare och smidigare saker, SJ väskan jag har är gjord av tjockt läder och har en insats i form av vertikal skiva som skjuts ned i ett spår av ribb, denna är klädd med slitstark plast/tyg/läder och har resorhållare för verktygen av läder och resårgummiband.
Riktiga metallväskor är helsvetsade och gjorda i riktig aluminium som två självbärande skal och löstagbart eller nitat foder, de brukar ha liknande insatser som man klyfter ur i ett urtag eller viker upp som hyllplan. Inte ens i närheten av de folietäckta kinagrejerna (Går säkert att göra själv av durkplåt och färdiga hörn, poppnita ihop med RF eller Alu nitar och förstärk kanterna med aluprofil, klä med läder, cellplast och/eller tex stark kanvas och göra insatserna av tunn plywood som inklädes med önskat m ). Men det beror ju på vad man tänkt ha det till.
Edit: Antagligen massor med stavfel fortfarande...

Måste koka morgonkaffe tror jag...