Kan denna manuella fräs vara något att bygga på?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Re: Kan denna manuella fräs vara något att bygga på?

Inlägg av Mizzarrogh »

Mmm... Fast gällde det en sådan skulle jag köpt tecnos maskin istället, dels är den mycket bättre, dels blir kostnaden densamma eller högre om man vill CNC konvertera (och hans är ju redan färdig), i synnerhet ny då han ju rear ut den billigt, mha ungefär samma storlek, men en "riktig" maskin som klarar fler uppgifter med bra resultat för samma penning. Han har lagt ned enormt mycket jobb på den. :)
hakjar

Inlägg av hakjar »

:lol: Ja där ser man vad som händer ibland. Denna skulle det vara http://www.verktygsboden.se/?id=74350 .

Då får jag spara ett tag till innan jag kan börja med mina CNC planer men det kan det kanske vara värt. Det följer ju med stativ också så man slipper hitta på ngt sådant :)

//HJ
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Peela är väl deras eget tror jag (iaf i svedala) kommer ej ihåg exakt, men är mycket möjligt det helt eller delvis är samma tillverkare som opti

men, dessa avbildade har ganska starka begränsningar mot "riktiga" maskiner, även om de fungerar för mindre detaljer, man skall dock ej räkna med operationer som tex planfräsning och liknande, man brukar även få dra av en del från siffrorna om man tex vill köra stål, dessa blir nämligen enligt uppgifter jag fått snabbt väldigt instabila om man behöver öka storlek på skärhuvud/hårdhet material/ökad yta, et c
Skriv svar