Japp, det finns andra forum som till namnet skulle passa bättre, men här vet jag att kunskapen finns också.
Skulle tro att soundbrigade kanske har nåt att säga.
Hur som helst, försöker fatta mig kort då frågan inledningsvis bara kommer vara om det är lönt alls, eller bara att skita i det direkt.
Vad vill jag ha:
Mycket ljud om man vill vid en fest. Mycket över hela registret, vill inte dränka det ena med det andra. Bas uppskattas.
Problemet:
Primärt pengar då, för i HI-FI världen finns ju inget tak. Och just till detta så får jag nog begränsa mig till 1500kr.
Men ett annat problem är storleken, de ska passa in estetiskt vid min tv-bänk. Där har jag (BxHxD) 40x40x50cm
Idén:
En gång i tiden hade jag ett par Genexxa GX1000, skitnöjd med dom, duger gott för mig och fyller mina krav.
Och nu fanns det ju en säljtråd här på ef: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 11&t=44774
Så min idé var att köpa för innanmätet, sen bygga ny låda med diskant och mellan på framsidan, och basarna pekandes neråt mot golvet.
Lådan skulle ju bli markant mindre mot vad de på genexxa tycker. Men vad tror ni? Kommer det bli katastrof?
Säkert har jag missat nån grej också, men det kommer vi nog fram till och löser.