Labbaggregat 2-30v 10A
Re: Labbaggregat 2-30v 10A
Där var den ju
!!
Det är inte lätt från andra sidan klotet att komma åt sitt arkiv.
Om nu någon är intresserad så är där lite buggar i komponent värdena , som jag tror jag har nerskrivet
Vill minnas att det tog ett tag innan jag fick igång det pga detta.

Det är inte lätt från andra sidan klotet att komma åt sitt arkiv.
Om nu någon är intresserad så är där lite buggar i komponent värdena , som jag tror jag har nerskrivet
Vill minnas att det tog ett tag innan jag fick igång det pga detta.
Har inte kunnat arbeta mycket på agget på en stund. Har haft mycket annat. Har klurat på serie/paralellbytningen på trafon dock, mm.

Bara en sanitetscheck.
Borde väl funka? Tänkte använda två bilrelän.
Får väl flytta till Projekt-delen när jag väl börjat bygga
EDIT: Tänkte använda en stereo-pot med en LM311 komparator. Kondensatorerna borde väl orka hålla igång allt medan reläna switchar? (Max 7A, 20000uF) Och reläna borde väl ha lite hysteres så jag inte måste oroa mig för oscilleringar

Bara en sanitetscheck.

Får väl flytta till Projekt-delen när jag väl börjat bygga

EDIT: Tänkte använda en stereo-pot med en LM311 komparator. Kondensatorerna borde väl orka hålla igång allt medan reläna switchar? (Max 7A, 20000uF) Och reläna borde väl ha lite hysteres så jag inte måste oroa mig för oscilleringar
Jo, det där fungerar och det blir inte kortslutning eller några andra dumheter om reläerna är olika snabba.
Jag skulle nog valt draget relä för högre spänning, men man måste ju inte göra så.
Jag skulle nog valt draget relä för högre spänning, men man måste ju inte göra så.
Låter bra!
Största anledningen jag använder bilrelän är för att de är så billiga.
Ljudet är dock inte det finaste, väldigt metalliskt