Sanera Argonite brandskyddsgas.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
DW
Kontakt:

Re: Sanera Argonite brandskyddsgas.

Inlägg av DW »

erdes:
citat:
Man häller ofta stinkande ämnen i sprinklervattnet för att snabbt kunna märka om det läcker.

Måste väl vara i stockholm då, annledningen till varför sprinklervatten luktar är att syret i vattnet är
förbrukat och påverkat av rost mm. Häll i vatten i ett stålrör o lukta på det efter 3 månader :wacko:

Och vem vill ha stinkande vatten i en kontorslokal där man behöver byte ut ett sprinklerhuvud :lol:
Användarvisningsbild
Spruft

Inlägg av Spruft »

Walle skrev:Beskriv lukten, hur luktar det?
Alltså det luktar inte illa. Mer "gasaktigt" som sagt. Mögel luktar det inte heller. Jag var där igår några timmar och slet bort kablar och plocka bort det upphöjda golvet. Det skulle ju kunna vara allt lim som luktar för det har använts en hel del sådant för att limma fast fötterna för golvet. Sen har jag även luktat omkring på rör och andra suspekta saker men inte hittat källan så att säga. Kan ju vara så enkelt att det inte har ventilerats på några år då just detta rum har ett eget system som styr ventilationen och nu har det varit avstängt en längre tid. Så det KAN ju vara mögel men o andra sidan finns det ingen sån naturlig källa till fukt då det ligger på andra våningen av fyra och inte i en källare t.ex.
Användarvisningsbild
erdes
Kontakt:

Inlägg av erdes »

@DW:
Tja jag vet inte om man ofta gör det, men jag har tillbringat en dag i ett labb när de just bytte sprinklerhuvud för att ett läckte... Och nej man ville inte vara där :shock: Pratade med en av installatörerna och enligt honom gör man så ibland för att snabbt hitta läckor. Håller med om att det är klart koko, men vi 08:or kanske är lite så ibland :mrgreen:
Skriv svar