För de som undrar.. så att de slipper spekulera.
Jag har lagt upp bilder för att försöka få hjälp med att förstå vad alla komponenterna fyller för verkan.
"Bilen" är väldigt trög av måhända enkel anledning.
Den går inte som den ska.
När den var ny så gick motorn inte alls så dåligt, utan markant bättre.
Efter 4 varv runt gården (ca 70m) och så började den "tröga" extremt i minsta lilla motlut.
Tyvärr har 12 månader passerat sedan inköp så garantin är utgången.
Därav min önskan att ta reda på vad orsaken kan vara.
@ sodjan. Om du byter en säkring från 15A till låt säga 5A, då det ska sitta en 15A och inget annat. Kan du använda komponenten till fullo innan 5A´n brinner av?
Troligtvis inte.
Men vad händer om 5A säkringen inte är konstruerad för att "brinna" av och bryta kretsen permanent vid för hög ström, utan den släpper igenom lite grann, tillräckligt för att komponenten nätt och jämnt ska fungera?
Kan det liknas vid en för "klen" PolySwitch för att medvetet hindra barnen att leka "roadkill" med varandra? M a o alltså förhindra bruk av motorn med full kapacitet.
Det var min ursprungliga fråga.
Eftersom bilen kostat en hel del, och långt ifrån alla i Sverige är stormrika, så ville jag ta reda på om jag åtminstone kunde få bilen att gå i gånghastighet, utan att köpa en ny.
Inte krångligare än så
Tackar och bockar för alla förklaringar, tips och råd.