@ LaRda. Jo Batteriet är nyinköpt och slutkört/fulladdat (laddning ca 10-12 timmar/gång)
2 ggr, efter att jag misstänkte din teori med det gamla. Dock med samma resultat som med det gamla batteriet.
Det gamla - 6V 7.5Ah
Det nya - 6V 12Ah, så det borde väl räcka en liten stund längre, om allt annat fungerar som det ska.
@ orvar-e. Precis så tänkte jag

, men har inte räknat ut vad för säkring jag borde använda än.
Det står ju nämligen ingen Amperestyrka på PolySwitchen.
@ Matthias. Jag läste lite på Wiki om PolyS:n, och vad jag förstår av texten så utifall strömmen inte blir alltför hög, så bryts den inte helt, utan motståndet ökar tills temperaturen sjunker i "säkringen", vartefter den släpper på mer kräm igen.
Så motorn borde rimligtvis inte stanna helt vid minsta ojämnhet i backen innan den börjar "sega", om sonen inte försöker bestiga Kebnekaise med bilen då förstås
Jag menar att den tappar kraft först, sen stannar helt om jag inte har förstått funktionen i den helt galet.
Jag kände på PolynS:n medan sonen körde bilen och den slöade ner. Den ökade markant i temperatur och sjönk sedan när bilen kom till lite planare mark.
The expansion separates the carbon particles and breaks the conductive pathways, causing the resistance of the device to increase. This will cause the device to heat faster and expand more, further raising the resistance. This increase in resistance substantially reduces the current in the circuit. A small current still flows through the device and is sufficient to maintain the temperature at a level which will keep it in the high resistance state. The device can be said to have latching functionality.