Ibland när strömmen går eller man råkar stänga av cat 5 extenden så svarar inte alltid den igen så man måste reboota datorerna vilket är omständigt då de kräver lite config för att rulla vidare så ingen reboot man gör på 2 min så där jätte ofta.
iaf jag har en oanvänd tp kabel liggandes mellan datorerna och skärmen och skulle de gå att mata 12V och ca 450mA över en sträcka på 20meter utan större signalförlust så att jag kan ta och hämta spänning från grenkontakten som är kopplad till Ups'en och i sin tur enbart driver cat 5 extenden här vid skärmen?
Ska försöka illustrera med en konstig bild över hur jag har och vill ha det

Bruna rutan är min ups som matar datorerna och kvm switchen och ena cat 5 extenden och lite annat onödigt mojs. varje dator är kopplat kvm till en kvm switch som går sen över cat 5 extenden som går över lite tp kabel och sen tas emot av den andra cat 5 extenden som jag plockar ut signalerna till skräm mus och tangentbord.
Dock går strömmen så är det inte alltid de vill sammarbeta med att komma igång igen.. dvs jag har ingen åtkomst från datorerna här vid. kan jag ta då cat 5 extenden som jag har vid min skärm och mata den med 12V 450mA (tror det var det den ville käka) över en tp kabel och lägga den över min ups?
får jag göra det med tanke på lågspänning och olika dragningar och tjiv som brukar vara att man inte drar en kabel från ett annat rum osv. för Power over Lan/Ethernet finns ju så det är ju i stora drag samma sak jag vill ha fast för en produkt som inte stödjer det egentligen.