Borde ju rimligen finas i någon välsorterad Casio-klockaffär här hemma då också.
Verkar vara överkommligt pris på dem också.
armbandsur med vibratorlarm.
Re: armbandsur med vibratorlarm.
Jag gissar att det är billigare att köpa dem direkt på eBay. Sökresultaten jag länkade till är alla från säljare som skickar till Sverige.
Förmodligen, men det vore intressant att få veta hur pass mycket de vibrerar. Om man vaknar helt enkelt...
Nu har jag provat klockan skarpt (ställde den två minuter före min vanliga väckarklocka) och jag har vaknat av den alla gånger i alla fall. I förvirringen har jag försökt stänga av den vanliga väckarklockan och undrat varför det fortsätter vibrera:-)
Återstår ju att se hur länge batteriet räcker. Lite frustrerande också att man inte kan ställa alarmen mha klockans eget ljus (för trycker man på ljus-knappen återgår den till att visa tiden). De kunde ha lagt funktionerna på knapparna lite smartare.
(Och så står det att det här energisparläget kommer man åt genom att trycka in alla knapparna samtidigt. Men det funkar inte att trycka på alla samtidigt, man måste trycka in dem i ordning verkar det som (och hålla inne). Lite bökigt, men det går.)
Återstår ju att se hur länge batteriet räcker. Lite frustrerande också att man inte kan ställa alarmen mha klockans eget ljus (för trycker man på ljus-knappen återgår den till att visa tiden). De kunde ha lagt funktionerna på knapparna lite smartare.
(Och så står det att det här energisparläget kommer man åt genom att trycka in alla knapparna samtidigt. Men det funkar inte att trycka på alla samtidigt, man måste trycka in dem i ordning verkar det som (och hålla inne). Lite bökigt, men det går.)