armbandsur med vibratorlarm.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
choppertony

armbandsur med vibratorlarm.

Inlägg av choppertony »

Jag har kollat lite efter ett armbandsur med vibratorlarm i stället för pipande. Borde vara något som finns då många går upp innan den andra. Jag har någon liten vibratormotor från en nokia och funderar på att slakta en billig klocka med ett stort bo så motorn får plats. Vissa ur så e de mer plast för att fylla ut boet än vad det är elektronik. Men frågan är om de små batterierna
som brukar vara i ur pallar med en motor från nokia. Det kanske finns ännu mindre vibratorer som drar mindre ström än nokias motorer som sitter i lurarna.
Nerre

Re: armbandsur med vibratorlarm.

Inlägg av Nerre »

Min klocka, köpt på Clas O för en herrans massa år sen, kvalar inte riktigt in som armbandsur, men den är ungefär 30x70x10 mm, drivs av ett R03. Klocka, timer och alarm, kan köra pip eller vibration. Skjutlucka över knappar och ett "bältesclips" på baksidan (jag brukar sätta den i linningen på kalsongerna när jag sover borta, vintertid brukar det vara enklare att stoppa den i ena sockan som man ändå har på sig i sovsäcken).

Men den går väl att sätta på armen om man sätter en resår runt armen som man kan sätta clipset i.
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Nerre

Inlägg av Nerre »

Åh, titta, blir nog en ny klocka från Clas O snart alltså! :-)

Såg att den jag har finns ju faktiskt fortfarande hos Clas
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =143823979
choppertony

Re: armbandsur med vibratorlarm. "Löst med tips"

Inlägg av choppertony »

Tack för tipsen! Blir nog en från clas tror jag. Den som pejlaren rek,,,, tror jag! Tack igen!

http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =146587108
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Varsågod. Fast jag har ingen som helst erfarenhet av klockan i fråga, så jag vet inte om den är bra eller dålig... :?

Enda vibratorklocka jag har är min Sonyericsson MBW-150, och den är helt suverän. Tyvärr vibrerar den inte till mobilens väckarklocka. Fast man kan ju alltid beställa väckning...
Nerre

Inlägg av Nerre »

Tänkte köpa den på lunchen idag men det var jättekö till kassorna så jag skippade det. Får se om jag tar det nån annan dag i veckan.

Den är ju mer praktisk än den gamla jag har när man är ute med scouterna och sover i sovsäck eller så.
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Om du nu köper en så kan du berätta om den är något att ha!
Nerre

Inlägg av Nerre »

Jag ska försöka komma ihåg att komma med en recension om jag köper en:-)
choppertony

Inlägg av choppertony »

japp. jag skall skriva en rad här när jag fått tag på en och provat den par ggr.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Nu har jag köpt en i alla fall. Jag gjorde misstaget att tro att de med släckt display hade slut på batteriet så jag köpte en där displayen var igång. Men enligt bruxen så levereras de i "batterisparläge" med släckt display... Som tur är ha vi drösvis med CR2032 hemma (Rustas batterier till elektriska värmeljus) sen ungarnas Tamagotchi.

Vibrationen kändes lite i svagaste laget, men det kan bero på att mitt batteri är kasst. Ska testa med fräscht batteri hemma sen.

Sparsamt med funktioner, bara klocka (med datum) och alarm, ingen tidtagning eller timer. 8 olika alarm som man kan välja vibration eller pip på oberoende vad jag förstått. Dock bara klockslag, inget med olika alarm för olika veckodagar eller så. Men man har ju då så att säga 8 "presets" att välja mellan i alla fall.

Återstår att se hur den fungerar skarpt:)
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

"Vibrationen kändes lite i svagaste laget"

Jo, det var det jag var lite rädd för... Häger brukar göra halvdanna prylar.
Frågan är ju dock om man vaknar av den? Är vibrationen konstant eller pulserande? Är den konstant kan du ju lämna tillbaka den direkt...
Nerre

Inlägg av Nerre »

Nej, den var pulserande i alla fall. Man känner den ju helt klart, men det är ju inte om de andra prylarna man har att man rycker till av förvåning.

Men som sagt var, jag vet ju inte om det beror på kasst batteri, displayen slocknar nästan när den vibrerar...
triii

Inlägg av triii »

Casio sålde armbandsur med vibrator-alarm för 10-15 år sedan. Serien hette "futurist". Jag har en sådan klocka. Jag kollade om de fanns på eBay:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=casio+ ... vailTo=192
Sökträffarna ger vid handen att Casio faktiskt har flera serier med vibrator som fortfarande säljs.
Skriv svar