Det är ljudet - när jag kör vill jag ofta lyssna på musik - i stadstrafik duger motormusiken men på landsväg blir den lite väl monoton. Men om GPS och liknande för körandet viktiga apparater blir pratglada vill jag gärna lyssna på dom istället. Och då det finns en del brus från hastigheten så går det inte riktigt att köra dom på varandra, jag vill inte att ena har mycket högre ljud och skriker på den andra. Det funkar inte heller om det blir mer än 2 enheter som kommer in, för då blir det ganska kladd.
Därför så skulle jag vilja ha så att då en enhet med högre prioritet tystar ner de med lägre. Om jag förklarade dåligt kanske bilden förklarar bättre. Tanken är då ingången märkt RRD (linjenivå) blir pratglad skall ingången märkt music bli tyst och reed-reläna styr om hörlurarna (helmet) till rrd:n.

Hur skulle ni lösa det? Jag gick i tankarna på att ha en komparator som mäter ingående spänning från rrd:n och när den går över en viss nivå så får utgången styra reläna. Men då behövs det ju någon buffert också som hindrar att det byts fram och tillbaka om spänningen emellanåt går tillfälligt ner till 0 under signalen från gps eller liknande enhet. Idér? Kopplingsexempel?