Varför en trissa(?) i RC till servo?
Re: Varför en trissa(?) i RC till servo?
Eller att mottagaren inte skickar ut ström till servona innan man har startat radion, som någon typ av säkerhetsfunktion?
- FormerMazda
Kunde ha varit en bra grej, men tyvärr inte. Har testats. Därav failsafe'n. 
Jag tänkte mig mer i ett läge då batteriet är frånkopplat. Det kan hända att övrig elektronikFormerMazda skrev:PHermansson >
4kTRB > God idé. Men ändå inte troligt då alla mottagare tydligen inte har denna? Och vid normalt funktion så ska ju servot motarbeta vridning på axeln = motorn får spänning.
är känslig.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det här kan inte stämma helt med transistorkopplingen ovan för det verkar underligt
om inte chippet skulle bottna transistorn. Nu lägger den i så fall E-K spänningen mellan
0.6V och 0.9V Jag tror den där 3-pinnars prylen har 2 utgångar och 1 ingång?
"Mätte då ett spänningsfall på nära 0,9volt mellan batteripackets + och servots plus! Men bara 0,05v mellan batteripackets + och mottagarens batterianslutning."
"Mäter jag över trissan vid full last så ligger det drygt 0,6v spänningsfall över den. Och det är ju 10% sämre effekt till servona vid nya batterier."
om inte chippet skulle bottna transistorn. Nu lägger den i så fall E-K spänningen mellan
0.6V och 0.9V Jag tror den där 3-pinnars prylen har 2 utgångar och 1 ingång?
"Mätte då ett spänningsfall på nära 0,9volt mellan batteripackets + och servots plus! Men bara 0,05v mellan batteripackets + och mottagarens batterianslutning."
"Mäter jag över trissan vid full last så ligger det drygt 0,6v spänningsfall över den. Och det är ju 10% sämre effekt till servona vid nya batterier."
Transistorn används inte bara som skyddsdiod mot felvänd polaritet?