Hejsan,
En liten uppdatering. Nu händer det saker!
Har beställt alla delar utom spindeln (2.2kw vattekyld från kina) under förra veckan. Och nu börjar delarna trilla in:

Har fått ett remhjul, alu-vinklar(12 st) samt support-block för kulskruvarna (4+4st). Resten borde komma nästa vecka.
Det blev UPE140 balk i den bakre balken i z-axeln och UNP120 i den andra.
Såhär ser dom ut just nu:
Så här ska dom bli snart:
Alla alubitar + stålbalkarna (alla blåa delar i ritning i förra inlägget) kommer bli CNC frästa av "CNC Viking" här på forumet. Jättebra jobb och konstruktiva förslag från honom hittils!
Alu profiler är beställa från Österrike (60KG). Geckodrive G540+nätagg (48V)+stegmotorer(2,8Nm)+kuggrem etc är påväg från USA. Kulskruvar och linjärlager är påväg från kina(20KG).
Ser ut som jag hamnar runt 30.000kr (exkl moms) totalt. Men då behöver jag ju inte tillverka någon del själv (vilket är svårt utan fräs) utan det ska bara vara att skruva ihop allt. Det var nog lite mer än jag räknat med från början men man vill ju ha bra komponenter. Det drar lätt iväg!
Bygget blir lite tyngre än jag räknat med också. Blir nog närmare 100KG totalt. Men vikt är ju bra har jag lärt mig. Lite drygt om man vill flytta runt den i lägenheten dock.
Nästa helg blir det kanske lite byggbilder.
Hoppas nu bara att den blir stabil och bra när det är klart.
//Jonas