Länkar till en bild från ett slutsteg från min "favis tillverkare"
http://forum.realmofexcursion.com/galle ... photo=5841
Ser du till vänster i steget sitter det en transformator........
Över och under sitter det 3 transistorer och 2 diodbryggor.......
I korta drag är detta "switchdelen" (spänningsomvandlaren).
I ditt fall verkar den vara ok med tanke på vad du skriver (power diod osv.).
Plockar du bort den ensamma 718 transistorn ska steget "normalt" sett gå i gång (utan protect) och du kan mäta spänningarna. Enklast på diodbryggorna (brukar vara mittenbenen som är + och -.........jo jag vet att det bara är 2 ben på dioderna bilden

).
Vanligt på bilsteg är en matning på +- 20 till +- 40V.
Ska du testa dej på en "sniklagning" måste du byta/se till att det är samma värden på transistorerna som sitter på samma kanal (1 för posetiv och en för negativ matningspänning).
Är inte dessa komplementära (lika fast tvärs imot) kommer utgången att hamna snätt och steget brinner upp (igjen

).
OBS! byter du ut på den ena kanalen och det inte är samma som på den andra och du "bryggar" steget kommer detta också resultera i mera jobb
