Säkringen är ju så självklar att jag inte ritade ut den...
Ok en 0.33 till, och en Transil känns ju också som en bra idé. Men det är naturligtvis inget man har hemma, är det Ebay som gäller? Vilken spänning ska den vara för?
Hmm och induktanserna på gemensam kärna, en sån där vad det nu heter...?
Javisst, säkringen kan ju vara bra att ha om man lyckas koppla till en grupp i bilen som är säkrad för en 25-30A. Transilen får inte ligga och dra ström hela tiden. Då värms den upp i normalfallet och när en transient kommer så har den inte kapacitet att skydda som den borde. Eftersom du kan ha upp till 15V normalt i bilen så bör du ligga ovanför det. Vet ej var du får bra priser på dom. De ggr jag köpt har jag köpt dyrt på ELFA.
Exakt de induktanserna........ Kommer ej heller ihåg namnet. Men du känner igen dom när du ser dom.
Jesse>
Så om du får en transient kommer väl den att gå rakt igenom om strömmen genom induktansen är konstant?
LC-filter har man använt i alla världens tider. L tar hand om strömmen och C sp.spiken. Nu vill man inte längre ha stora induktanser stora som hus och på flera kg, så vi nöjer oss numer med små gulliga ena.