Har också en Viadrus men inga 300 grader här inte, det får jag inte ens med fullt brinnande ilägg och inga turbulatorer. Möjligen om man trycker in massa kartong eller liknande
Iofs mäter jag efter dragluckan men även om jag håller den helt stängd (manuellt) så blir det inga 300 gradoler.
Man ställer dragregulatorn efter viktens position. På min är det så att 1mm utåt på vikten höjer tryckskillnaden med 2mpa (rätt enhet?). Om pannan/brännaren behöver 10mpa(?) ska vikten alltså 5mm ut på min, samma inställning är det på alla jag har läst om fast kanske då med olika skalning.
Om jag inte minns fel behöver ved runt 25mpa(?) varför min regulator skulle ha kontravikten skruvat ut 12,5mm från botten.
Ganska enkelt faktisk, rätt mm/mpa står i databladet.
Instruktionen att läsa tråden vet jag inte hur jag ska utveckla.
Att söka med google menar jag att man går in på sidan google.se och skriver in vilken sida man söker på och vad man söker efter. För att göra det lättare för dig kan du trycka här.
Artikelnumret är inte obefintlig, så jag ser det inte som att jag vilseleder någon.
Att det inte går att hitta via deras sökmotor är inte samma sak som att det inte finns tydligen.
Antingen går du via stektermometern eller via google .
Google är en bra sökmotor. Jag länkade till den i förra inlägget.
Om det numret inte kan hittas av CO:s interna sökfunktion så är det ju beklagligt, men inget som säger att det är en obefintlig produkt. Med sökning på Google med bara artikelnumret så kommer produkten upp som 5:de svarslänk. Inga problem.
I många fall så funkar google såpass bra att jag inte ens försöker med interna sökfunktioner i första läget. Då slipper man hålla på med sökfunktioner som funkar olika beroende på var man är. I det här fallet var det bara att slå artikelnumret ensamt på Google, annars kanske man måste lägga till CO eller Clas Ohlson.