Den optimala skyttesimulatorn?
Den optimala skyttesimulatorn?
Det har ju byggts lite sånt här på forumet, här kommer framtiden!
Ett vapen med inbyggda rörelsesensorer och laservideoprojektor som projicerar bilden direkt på väggen:
Ett vapen med inbyggda rörelsesensorer och laservideoprojektor som projicerar bilden direkt på väggen:
Senast redigerad av dar303 8 mars 2010, 14:41:44, redigerad totalt 1 gång.
Re: Den optimala skyttesimulatorn?
Verkligen coolt
Så fort dessa laserprojektorer kommer ner i pris kan det ju vara intressant att bygga eget

Så fort dessa laserprojektorer kommer ner i pris kan det ju vara intressant att bygga eget
Vid närmare eftertanke skulle det nog vara coolare att ha projektorn på en hjälm på huvudet och ha positionssensorer på både vapen och hjälm...
absolut! men då går det inte att synka med FPS spelen som alltid har siktet i mitten. Den stora fördelen med detta system är ju att det fungerar på alla befintliga spel
för skyttesimulator så är det c, men för spel så ka jag gärna leka lite med den
Cebit var man och kollade på i helgen:)
Riktigt grymt!. Dock var det tyvärr så lång kö till denna så jag fick inte chansen att prova den
Observera att det är en Microvision projektor, ej acer.
Riktigt grymt!. Dock var det tyvärr så lång kö till denna så jag fick inte chansen att prova den

Observera att det är en Microvision projektor, ej acer.
Tror nog det var Laser snarare än Acer som åsyftadesdar303 skrev:...aservideoprojektor...

Verkar som någon har snappat upp något från denne snubbe? 
I en av hans andra filmer nämner han just att han har eller ska sätta dit en projektor på den istället för skärmen.

I en av hans andra filmer nämner han just att han har eller ska sätta dit en projektor på den istället för skärmen.
Coolt, enkelt att bygga själv också!
Själv föredrar jag nog att sitta still och dega när jag spelar FPS, som avkoppling istället för motion!
Själv föredrar jag nog att sitta still och dega när jag spelar FPS, som avkoppling istället för motion!

Det absolut coolaste vore ju att ha VR-glasögon med "omsvepande" bild (d.v.s. så synfältet blir lika stort som verkligheten, eller nästan i alla fall) och motion tracking både på skallen och puffran. Fast då skulle man nog behöva vadderade väggar också 
Jag såg ett program för ett antal år sedan om hur de höll på och utvecklade ett par "halvgenomskinliga" VR-glasögon, som alltså kunde lägga till information till verkligheten, som en OSD typ. Ett par sådana och en lämplig lokal så skulle man kunna bygga världens coolaste stridssimulator

Jag såg ett program för ett antal år sedan om hur de höll på och utvecklade ett par "halvgenomskinliga" VR-glasögon, som alltså kunde lägga till information till verkligheten, som en OSD typ. Ett par sådana och en lämplig lokal så skulle man kunna bygga världens coolaste stridssimulator

Fast då skulle man nog behöva vaddera väggar också
Eller en stor hall som var lika stor eller större än spelets värld och att spelet varit 100% synkat med lokalen så man aldrig stötte emot väggarna. Spelet hade förstås då fått vara gjort för detta för tvärtom går ju normalt inte om man velat använda existerande spel då många kan ha en virtuell yta på flera km² och tom mil för vissa.
Eller en stor hall som var lika stor eller större än spelets värld och att spelet varit 100% synkat med lokalen så man aldrig stötte emot väggarna. Spelet hade förstås då fått vara gjort för detta för tvärtom går ju normalt inte om man velat använda existerande spel då många kan ha en virtuell yta på flera km² och tom mil för vissa.
Eller en plattform man spelar på som är en 10-20m2 stort runt golv med ett "löpband" åt alla håll som kompenserar dina rörelser så du alltid är ungefär i mitten