Kort sagt: Jag och en kompis har kommit fram till att vi vill ha en 4in/4ut audioswitch till vår lägenhet, så att man för varje högtalarpar kan välja vilken källa som ska spelas upp. Efter en hel del sökande på internet har vi kommit fram till att det inte finns några sådana produkter på den svenska marknaden, det närmsta vi kommer är en Pyle PLVSC44, en 4in/4ut audio/videoswitch gjord för bilen, som vi i sådana fall måste beställa från USA för dyra pengar.
Alltså återgick vi till vår originalidé; att bygga den själv!
Dock är ingen av oss särskilt vana vid elektronikbyggen, den enda erfarenhet vi har är från gymnasiet när vi gjorde om ett par datorhögtalare till att drivas på batterier så att vi kunde bygga in dom i min kompis väska.. den väskan gav upphov till många skratt

Men nu lämnar jag visst ämnet lite, ska försöka komma till saken. Vi tänkte att det skulle vara en lätt plätt, men så kom vi på att om man ska spela upp från samma källa till 4 utgångar så måste ju signalen bli bra mycket svagare på varje utgång, alltså krävs förutom 4 switchar någon slags förstärkning som förstärker upp till standardnivå igen. Jag satte mig just ner och ritade upp ett simpelt kopplingsschema för en sådan box vi tänkt (slå mig inte om jag gjort något fel, är inte van vid att rita kopplingscheman

1. Kan man göra som vi har tänkt?
2. Vilka sorts förstärkare ska vi ha? Vi behöver alltså något som förstärker signalen upp till en viss nivå, finns det sådana komponenter färdiga att köpa?
3. Hur fixar vi lättast strömförsörjning till lådan? Antar att det kommer behövas då vi ska ha förstärkare i den

Kopplingschema
Kan även säga att det är planerat att den ska ha RCA som in & utgångar, samt att det är tänkt att den ska skicka musik från 3 datorer och en stereoförstärkare till 3 st vanliga datorhögtalarsystem med 3.5mmingång och nämnda stereoförstärkare.
Som ni kanske förstår så vill jag få detta rätt, så att vi inte steker datorerna och förstärkaren!
Så lite feedback på detta hade varit trevligt, hoppas att det finns någon vänlig själ som kan hjälpa till!
--------------------
Ändrade bilden till en länk pga storleken. MAX 700 pixlar i bredd tack.
//Jimmy
--------------------