Du kommer säkert få mer svar från mer rutinerade rävar snart, men jag skulle istället gå på ett par drivare från Geckodrive (
http://www.geckodrive.com/) De är beprövade, klarar mer kräm och supporten är enastående bra! G203V är dessutom über säkrad så den skall inte gå att ta dö på! Vilka motorer du kommer behöver beror mycket på vilken hastighet och kraft du vill ha vid snabbtransport, bearbetning mm. finns några projekttrådar där större maskiner har konverterats, för visso med servon, men borde ge ett hum om hur stor motor du bör sikta på.
Är du grön vad gäller elektroniken, som mig själv, så finns här mycket hjälp att få. Jag fick tipset (och hjälpen) att plocka ihop en egen PSU för en billigare peng, och samtidigt få mera kräm! Är du inte intresserad av köra ex 3D ytor så skulle du nog kunna klara dig på att bara sätta kulskruvar på x och y, och sätta utväxlad stegmotordrivning direkt på original ratten för Z, utan att byta denna skruv. Det medför såklart begränsningar, men Z är nog tuffast att fixa misstänker jag.