Är i gasen på att alla kontakter skall bytas till nya handskar och uttag och det är ju ett gäng över hela gården. För att då säkerställa att allt gammalt skit (som nu fungerar) ska fortsätta fungera tänkte jag att det är bäst att kolla upp fasföljden och göra det rätt en gång för alla.
Det handlar om kanske en dag jag skulle behöva detta instrument mycket därefter troligen väldigt sporadiskt.
Uttagen jag önskar byta är de gamla stålhandskarna mot nya plastditon det rör sig om en 4-5 uttag samt 3-4 skarvsladdar till detta. Har även ett uttag med 4 st stift i
Så frågan är: är just detta instrument den ENDA möjligheten att mäta upp detta? Eller kan man kolla på annat vis än att skruva ur säkringarna?
I sverige hittar jag det bara hos elfa för dryga 540 spänn men ebukten har det till rimligare pris borde inte vara någon fara alls eller? Står ju upp till 600V på det medans elfa "bara" kör upp till 440.
En liten annan fråga är om denna kabeln är den som man använder för skarvledningar trefas? (ska inte tillverka några nya nu men vill gärna veta och det är mest namnet jag undrar över (H07RN-F).
Tacksam för all input.
Kuriosa:
Varför jag kommit på detta "just nu" är för att det nu har blixtrat i två av uttagen när jag dragit ur kontakten ur dessa och det börjar kännas lite olustigt när man är nere på ett fungerande uttag
Trefas är ju det enda som man får lite kräm ur