Har monterat isär och hittat brända komponenter. Jag gissar att det beror på kortslutna elektrolytkondningar. Vad tror expertisen? Dvs det är inte dom brända komponenterna som är orsaken till att dom brann. Utan det är uttorkade kondingar som gjorde att just dessa komponenter lämnade in.
På kortet står det:
A1 MAIN P.C.B
50205759
K 11921F
(Om det underlättar.)
Skulle bli så väldigt glad om man kunde ordna fram ett schema över det enda kretskortet i denna maskin. Ser relativt enkelt ut. Men att fundera ut komponentvärdena på det som blivit lite för varmt kan bli svårt utan schema.
Har sökt på nätet men hittar inget. Söker jag kanske fel? Eller är skiten så gammalt att det inte finns att få tag i manual/schema? Det är säkert 30år gamla prylar.
Jättetacksam för all hjälp jag kan få. Har bilder men kan inte få in dom i datorn förrän i morgon.
/Knut
Edit
När man följer banorna på kortet är det tydligt att alla dom brända komponenterna verkar vara kopplade i ena eller andra änden på en elytkonding. Den är märkt 1400MFD 30VDC. Så det är bytesläge. Men dom brända komponeterna måste bytas. Frågan är vad det är för något.
/Edit