Behöver hjälp med mitt projektarbete! (digitalklocka)
-
Re: Behöver hjälp med mitt projektarbete! (digitalklocka)
Tack för länken!, men fraktkostnaden var ganska dyr!. Vi kommer nog försöka att använda batteri istället för nätfrekvensen. Elfa verkar vara en bra sida att beställa alla komponenter ifrån, skicka gärna länkar om företag som säljer de produkter som vi behöver!.
Mvh Grodanboll
Mvh Grodanboll
Frakten går väl på 80-120:-? Inte så farligt när man räknar på hur mycket billigare grejerna är på andra sidan sjön.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Har inte allt ni behöver men det jag har är garanterat billigare än hos ELFA
Swech
Swech
precis, det låga priset relativt sverige gör det ganska fördelaktigt att beställa från usa, ganska låg dollarkurs nu också.
Nackdelen är väl att man inte har någon försäkring på alla grejjerna vid frakten om man väljer de billigaste fraktalternativen, och sedan kan man nog räkna med att åka på en liten tullavgift också. Men det bör ändå bli billigare än att handla hemma, dessutom fanns ju i detta fallet inte just de displayerna att få tag på i sverige (vad jag har lyckats hitta iallafall!).
Jag har själv slängt iväg en beställning från Sparkfun för någon vecka sedan, så vi får se när det kommer, vad slutpriset blev och om allt var i sin ordning.. Gissar väl dock att det tar ytterligare några veckor för paketet att hitta hit, sådana försändelser brukar inte ha så brottom så det gäller att ha lite tålamod.
Det är med andra ord i de fallen när det är brottom att få grejjerna, viktigt att det blir rätt, att kvaliteten är god och bra support efterfrågas som man som privatperson ska handla av t.ex. Elfa
Nackdelen är väl att man inte har någon försäkring på alla grejjerna vid frakten om man väljer de billigaste fraktalternativen, och sedan kan man nog räkna med att åka på en liten tullavgift också. Men det bör ändå bli billigare än att handla hemma, dessutom fanns ju i detta fallet inte just de displayerna att få tag på i sverige (vad jag har lyckats hitta iallafall!).
Jag har själv slängt iväg en beställning från Sparkfun för någon vecka sedan, så vi får se när det kommer, vad slutpriset blev och om allt var i sin ordning.. Gissar väl dock att det tar ytterligare några veckor för paketet att hitta hit, sådana försändelser brukar inte ha så brottom så det gäller att ha lite tålamod.
Det är med andra ord i de fallen när det är brottom att få grejjerna, viktigt att det blir rätt, att kvaliteten är god och bra support efterfrågas som man som privatperson ska handla av t.ex. Elfa
Fick paket från usa idag, tullfritt 
10 dagar tog det och allt var i sin ordning! Det var över förväntan.
Fraktkostnaden (vilken man ser innan man beställer) gick på ca $20 (ca 140sek) men beror på hur mycket man beställer.

10 dagar tog det och allt var i sin ordning! Det var över förväntan.
Fraktkostnaden (vilken man ser innan man beställer) gick på ca $20 (ca 140sek) men beror på hur mycket man beställer.
Hur mycket beställde du för om man får fråga? Och var dom 10 dagarna med billigaste fraktalternativet?
Beställde för en tusenlapp, och paketet vägde väl kanske ett kilo.. Yes 10 dagar med billigaste frakten.
Tack. Sorry för OT också. Dock tog det ~15 dagar för dom att plocka ihop min order, antar att du också beställde under "free day". Skickades dock i torsdags så det är väl bara hålla tummarna för att tullen inte kniper det.