Jag har inte sett färdiga spiraler för sådant här, men de är tämligen enkla att linda om du bara mäter upp rätt motstånd det skall vara så kan det se ut i princip hursomhelst sedan, tex kan du linda med en borrmaskin och en stång på lågt varv, (tror jag, har inte testat med kanthaltråd själv men borde gå). Sno upp och fäst med tex en bit eltape underhand som du kommer frammåt, sedan kan du böja till eventuelle ojämnheter i övergångarna för hand.
"Lady killers, (eller vad de kallas)

liknande modeller som brukar elda upp gamla tanter med jämna mellanrum när det tar eld i deras filtar, annars finns det faktiskt nyproducerade element som fungerar enligt samma princip (tittade innuti ett och det var uppbyggt på nästan samma vis, bara annan kåpa och antagligen lägre temperatur, funkar bara säkerhetsthermostaten så är det ingen fara om man bara håller alla textiler och trä och annan skit borta men det är ju ganska logiskt om man tänker efter... (dessa har ju också den fördelen att de brukar bränna upp eventuellt damm som samlats, luktar jag vet inte vad, så man får hålla koll tills det rykt färdigt men sedan skall det ju vara nemas problemas för en person med litet logiskt vett och självbevarelsedrift i skallen menar jag.
Edit: Men grym har helt rätt i sitt påstående och det kan blixtra ganska rejält om det faller ned metallföremål mellan springorna...
Edit: Det går bra att laga kanthaltråd med kopparbleck och ett par koppar/RF skruvar om den tex gått av på någon punkt.
Har även sett detta på kommersiella industri ugnar med betydligt högre temperatur och det har fungerat fint i många år.