Keymaster skrev:TomasL..
okej. hur fixar man databladet till en display då..???
och jag fattar att man nu behöver lite mikrochippar o allt de där.. men med det menas ju att det går...
ska inte vara några konstigheter tycker jag... att bara koppla en display ihop med en knappsats ska man inte behöva vara en raketforskare för.. men TomasL om du inte fattar nått så ska du inte uttala dig och leka smart..
Hej på er alla gammgubbar, jag är ju det själv.
Jag tror inte Keymaster törs skriva ett enda inlägg efter den sågningen men när han skriver <<men TomasL om du inte fattar nått>> så blir man sågad för Tomas fattar vad det innebär att bara koppla ihop något.
Om vi nu försöker få Keymaster att inse problemet så vad för sorts knapp är det? En mekanisk, hallelement, kapacitiv???
Sitter knappen i en matris (telefontangentbort med rad och kolumn) eller är det en enskild knapp?
Displayen, en enkel 7-segments display eller en display från en skrotad telefon eller en VGA bildskärm.
Det kanske behövs något mellan knappen och displayen som kommer ihåg att knappen är tryckt på sedan man släpper knappen.
Vet ni att LED ÄR rocket science, det var NASA som bara KRÄVDE en ersättning till kontrollampor som gick sönder.
Protte