Jag har ingen behörighet men har kopplat en del i hemmet utan problem men trefas är lite svårt... Vill inte göra fel
Just nu har inte kompressorn någon tryckstyrd start och stopp och det är ett av problemen, kommer till det senare...
Först, från CE-skickkontakten till brytaren/motorskyddet på kompressorn går det 4 ledare i en sladd, 3*fas o skyddsjord men ingen nolla. Är det OK att ha det så eller måste jag koppla in en kabel med nolla också?
Faserna sitter på ena sidan motorskyddet och jorden går till motorskyddets jordpunkt (eller är det nollpunkt?)
Nu till det lite konstiga:
Från motorskyddet går det en femledad kabel, 3 från faserna och TVÅ från nollpunkten (eller var det jordpunkten?) Är det OK?
Motorn har 4 kopplingspunkter, 3 faser o nolla (eller är det skyddsjord?) Vad ska in på jordpunkten, nolla eller jord? Just nu går de två kablarna från motorskyddets nollpunkt till motorns nollpunkt.
Jag har köpt en beggad tryckströmbrytare att koppla mellan brytaren/motorskyddet och motorn men på tryckströmbrytaren finns tre kopplingar för faserna (gånger två) plus en kopplingspunkt märkt med jordsymbol. Ska skyddsjorden in här och nolledaren vidare till motorns jordpunkt?
Svar mottages tacksamt!