En databas är det väl inte så mycket att säga om, däremot att använda
den inskrivna informationen på ett vettigt sätt är det värre med.
Jag är helt enkelt värdelös på detta.
Ska jag göra något så knölar jag oftast med Excel, jag har b.l.a gjort en
fakturamall där i som funkar bra tycker jag.
Nåja, det jag undrar om.
Jag har tänkt att försöka koppla ihop varulagret med fakturering och kvittohantering
på något enkelt och smidigt sätt.
Jag vill helt enkelt kunna ta upp ett formulär där det är sökbart efter artiklar i lagret
och sedan göra en färdig faktura eller kvitto utav det hela.
Jag vet inte om det ens är lönt att tänka på detta i Excel?
Varulagret samt kvitto & fakturamall finns ju i excel-format idag så
det smidigaste hade ju varit ex drop-down lister där jag idag
fyller i artiklarna och priserna manuellt.
Testat lite i excel men inte lyckats speciellt bra. Fortsätter jag att gräva med det
så får jag säkert till det halvbra men det känns som ogjort arbete om man inte
kan bygga vidare på det sedan, excel är ju trots allt begränsat.

Jag vill ha lite input från folk som sysslar eller sysslat med detta själv.
Google vet jag hur det fingerar något sådär så att lite gammaldags erfarenhet
efterlyses.
Det finns ju massor med bokföringsprogram med sådana här lösningar
det är jag fullt medveten om, men detta är inte aktuellt.
Vad är lämpligast att börja med om man ska göra om allt i något annat format/program?
Är det lämpligt att fortsätta i excel och få till det där?
Hur skulle ni gjort?
Har jag uttryckt mig så att någon inte förstår, eller har andra frågor så ställ dom bara.
/ Tompa