Men när jag plockade lite i de delar som var tilltänkta till projektet rev jag fram en gammal (ful, ful = sönderborrad) låda och fick en helt annan idé.
Det här projektet är ännu så länge bara på idéstadiet, fast jag har alla komponenter till det.

Lite om projektet:
Förstärkaren är en 10-12W Pushpullförstärkare med ett par 832, dubbla beamtetroder. Till varje kanal åtgår ett sådant dubbelrör, vilket sägs vara snarlikt 6V6. Som ingångsrör/fasdelare ska det sitta en 12AT7, men jag ska se om jag inte hittar en snarlik dubbeltriod i oktalsockel istället (på bilderna nedan poserar ett 12Sj7 - pentod).
SCHEMA
Bilderna då:
Lådan är en halvstor Hammondlåda, vilken jag ska vända upp-och-ner, och lägga en kraftig alu-plåt på (eller mässing eller järnplåt). Utgångsjärnen är gamla från någon firma i Stockholm och nättrafon är en bamsing upplindad av Svebry. Jag är lite fundersam hur den är specad. Den har 5V-uttag till rörlikriktare så det kan jag undersöka närmare.

Rören har toppanoder och jag har inte hittat lämpliga anodkontakter. Bytte jag rör i min Priboj skulle jag bums ha lämpliga kontakter, men jag är inte där än. Ett alternativ är att använda krokodilisar.

En stämningssbild. Roligt vore ju att hitta fina dubbeltrioder i metallkåpa. Ofta är 12V-rören förpackade så, men det får vara öppet så länge. Andra alternativ är att hitta andra knasrör som funkar i den här kopplingen. Såg att det fanns så kallade compactronrör; rör i 12-pinsutförande där man ibland tryckt in en jädra mass; med tre stycken 12AT7 på insidan.

Som sagt, räkna inte med att det går fort.