Hej.
Sant, den är DC-kopplad och har inget skydd för det på utgången. Jag kör med 3 st LM3886 parallell-kopplade för att nå högre effekt, men i dags-läget så kontrolleras deras DC-offset aktivt med hjälp utav varsin OP-amp (LF411). Den lösningen fungerar väldigt bra men är dyr. Totalt sitter det 3 st LF411/kort. Jag bryggkopplar 2 kort och för då en kanal som kan ge ca 300W i 4 Ohm (beroende på spännings-matningen). Schema finns här:
http://www.leetmaa.se/misc/PA150DC-R2.pdf.
Jag vill ha en billigare och enklare lösning då den nuvarande kräver 3 st OP-ampar, kring-komponenter + strömförsörjnings-komponenter.
I och med att kretsarna parallell-kopplas så behöver dom ligga väldigt nära varandra i offset för att inte börja "slåss" emot varandra. När det händer så börjar dom självsvänga och brinna upp. Offseten behöver alltså ställas så lika varandra som möjligt, ligga helst på 0mV men upp till ca 50mV är acceptabelt.
Om man kopplar LM3886 i en inverterad koppling så är det enkelt att justera, men då får man problemet med låg ingångs-impedans istället...