frekvens till spänningsomvandlare?
frekvens till spänningsomvandlare?
behöver omvandla frekvensen på hastighetsgivaren i en sierra till 0-5v signal
nån här som vet hur jag gör?
finns det färdiga kretsar att köpa eller någon som kanske ligger på en bra byggbeskrivning?
nån här som vet hur jag gör?
finns det färdiga kretsar att köpa eller någon som kanske ligger på en bra byggbeskrivning?
Re: frekvens till spänningsomvandlare?
du/ni får gärna vara övertydlig med era förslag, jag är van lödare dock inte på att konstruera kretsar...
det är till mitt Megasquirt kan ja tillägga.
det är till mitt Megasquirt kan ja tillägga.
Och du tar och läser databladet till kretsen som näms så vet du vad det är och mha det kanske även få ideer om hur du kan använda den.
Jag byggde med en LM2907, men den verkar i princip vara densamma som 2917 (minus en Zener)
VA!? Megasquirt ska ju ha ingångar för de sensorer som sitter i bilen, man ska inte behöva någe konverterare.
nej, megasquirt har flera 0-5v signal in/utgångar för tex abs, traction control, speed sensor, egt, boost control mm som man får programmera beroende på vad man ska ha där...
basic sensoringångar som temp, luft, tps, lambda osv finns där redan som standard.
det är all extraprylar som måste picklas på med..
basic sensoringångar som temp, luft, tps, lambda osv finns där redan som standard.
det är all extraprylar som måste picklas på med..
-
danielr112
Har för mig det fanns sådanna färdiga på deras forum från tiden jag byggde sådanna kort. Har du kollat där?