Jag ska ge mig på att bygga en "Oddwatt" PP som arbetar i klass A. Jag själv har/hade inga förkunskaper om rörförstärkare men bygger dels för skoj skull men även för att lära lite påvägen(kan väl redan nu säga tack till Mr.olle norell och Soundbrigade

Projektet kommer att ta ett par månader, det är ett rent stimulansprojekt och kommer att göras när tid finns över från hus och familj.. så det kan peridovis bli glesa uppdateringar. Antagligen kommer en bildvaraning få utfärdas varefter....
Från den tidigare tråden har jag kommit så långt att en hel del av sakerna till bygget har skaffats, en del återstår men tillkommer efterhand...
Idag kom aluminiumplåtar som det hela ska monteras på, det blir en ganska stor pjäs! plåten är 50*40cm och kommer att ge bygget ganska ledigt med utrymme(hoppas jag). Jag håller som synes här under på med att placera ut allt på plåten, tips, kommentarer motages tacksamt!
"Dagens bild"
Längst upp till vänster glödtrafo, därefter drivspänning till rören, på andra planhalvan finns proteser till utgångstransformatorerna.
I mitten är 4st EL34 som delas av av kylflänsen till de 2 LM317
Längst fram är ingångsrör 12SL7 och tidsfördröjningsrör 6NO30 (6volt Normally Open 30sekunder)