Strömförsörjning.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
tjolle62

Re: Strömförsörjning.

Inlägg av tjolle62 »

Skulle behövas ett nytt kretskort i skallen känns det som just nu,
då man i stort sett i hela livet än så länge har levt med och under lagen om livets alla jävligheter * Murphy's Lag* så ju enklare en lösning är så blir det svårare för mig att fatta.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Då kanske jag kan pigga upp dig:
Det är bevisat att väldigt intelligenta personer har svårare för att förstå enkla saker. :)

Sedan skulle jag vilja tipsa dig om en grej som jag sett i flera trådar:
Du behöver inte skriva flera frågetecken eller utropstecken efter varandra. T.ex "????" som det kan stå efter en helt vanlig fråga från dig.
Det ser ut som att du är arg då.
Det räcker med *ett* utropstecken eller frågetecken när det verkligen behövs ett sådant.
Annars är den klassiska punkten oftast helt tillräcklig. :)

Jag har plockat bort lite överdoseringar av "!!!!!" och "????" i några trådar nu.
tjolle62

Inlägg av tjolle62 »

Hej Jimmy och tackar för det, vet inte riktigt varför jag spiller över med dessa tecken framför allt i forum som jag lagt märke till själv med.
Detta project ang ström lådan blev betydligt krångligare än beräknat pga att växelströms
alternativet skapade mer strul för mig iallafall då efter glättning så hamnar väl spänningen på
ca 34-36V och då lär väl avskedsansökningarna komma snabbt från diverse stabbar som jag
fått för mig att dom tål väl ung 30V men tror att jag sett någon som tålde 40V.
Nog enklare att ta bort växel agget ur denna ekvation och begränsa valet mellan batteriet
och 13.8V -8A agget som jag just knåpat ihop medelst switch teknik.
Skriv svar