Nu är jag inte säker på om jag hamnat i rätt område för detta, men jag har ett litet problem jag hoppas på att kanske kunna få en lösning på bland de som är lite mer bevandrade i ämnet än jag är.
Jag har ett litet modell-projekt på gång hemma där jag har bestämt mig för att installera diodbelysning.
Projektet är såpass långt gånget att huvudelementen i kretsen är klara och fullt fungerande men det är en liten detalj som saknas vilken jag hoppas och tror är möjlig att ordna, har ingen aning om hur bara.

Där har vi hur kretsen ser ut i dagens läge, hoppas bilden är tydlig nog. Bilden är lite mer avancerad än den behöver, men det är för att hjälpa mig hålla ordning på vart vad sitter i modellen själv.
Nu till problemet:
Jag har vid dagens dato fått en fungerande krets med "Dimmrade" dioder med hjälp av en PWM-krets som bilden visar.
Så som jag tror de flesta här vet så dimmrar den kretsen dioderna genom att pulsera dem i olika extremt höga frekvenser för att på det viset lura ögat att de lyser mer eller mindre starkt.
Det jag vill uppnå är nu att de ska pulsera i en låg, fullt synlig sinusfrekvens(helst inställbar) som går från näst intill noll till full ljusstyrka samtidigt som jag behåller den dimmande pulsen.
Frågan är; hur? Och framför allt, är det möjligt att pulsera dem samtidigt i två olika frekvenser så som jag beskrivit?
Jag antar att det, om det går, kräver ännu en PWM, men den jag för tillfället använder är ett gör-det-själv-kit så jag har ingen större koll på vad som gör vad i kretsen och törs på så vis inte experimentera utan lite bättre info bakom mig.