Hej HC, jag hade missat ditt svar helt, sorry
Funktionen hos den första (dikroiska) spegeln är att spegla ljuset från lampan mot dansgolvet, samtidigt som den släpper igenom ljuset till nästa spegel (en helt vanlig spegel) som även denna riktar ljuset mot dansgolvet. Varje spegel har sin egen motorstyrning för att kunna stryra ljusbilden mot olika delar av dansgolvet. Jag antar att detta är en lösning för att både spara plats och ljuskällor

Innanför lamphuset finns också två "gobos" som skapar ett mönster i ljusbilden som sedan riktas av speglarna. Jag vet inte riktigt säkert men jag gissar att det också har funnits någon form av färgfiler för att få det hela lite häftigare på dansgolvet.
Hela listan på det som saknas eller som behöver lagas:
1. dikroisk spegel, 160x100mm (jag vet inte om ytan spelar så stor roll för att få till önskad ljuseffekt på dansgolvet, vad tror du HC?) Tips på inköpsställe mottages tacksamt, är det någon som har tillgång kanske en bullängd kan liva upp i fikarummet?
2. Färgfilter, gärna 4 färger som ett kors eller nåt (så man kan rotera fram önskad färg framför ljusstrålen). Tips på inköpsställe mottages tacksamt, är det någon som har tillgång kanske en bullängd kan liva upp i fikarummet?
3. Hållare för lampan (bygge pågår, material typ bakelit, vi får se om det funkar)
4. Värmetålig kabel till lampan, ca: 2x50cm (Hur hög temp tror ni den behöver tåla?)
5. Reparation av en H-brygga på styrkortet till en av 8 motorer (trissorna har lyft på hatten

) Som tur är sitter det standard billiga trissor på kortet
6. Snygga till kabeldragningen i nätdelen (någon har varit och mekat utan kunskaper). Jag är lite petig så jag vill dra om alla trådar...
7. Det skulle behövas nya linser enligt tidigare tråd, men jag tror jag struntar i detta för tillfället och provar med dom spräckta.
8. Det finns säkert något mer som jag inte kommer på nu just nu...