Har en sådan skrivare som fungerar bra och skriver ut fint. Bara det att Canon har lagt till så mycket säkerhetsfunktioner för jag inta ska ta mig friheten att använda piratpatroner. Det sitter alltså ett litet chip på patronen. Kan inte hitta någon chipresetter till den här skrivaren Kan nån
När jag tog ur en originalpatron den lilla svarta och satte tillbaka den kände inte skrivare igen den längre och det gick inte att skriva ut scanna kopiera. Efter 1 timma i telefon då Dustin där jag köpt den hänvisade till Canon som enligt dem tagit över garantiåtagandet efter 14 dagar.
(helt i strid med konsumentköplagen vilket ja berättade för dem) Ringde då Canon som hänvisade tillbaka till Dustin för bläckpatronen som det är 6 månaders garanti på skulle Dustin ersätta. Det tyckte inte Dustin utan ville ha namnet på den jag jag pratat med på Canon (vilket jag glömt bort) Nytt samtal till Canon som då plötsligt hänvisade mig till deras servicepartner Intervision i Stockholm. Intervision ville då att jag skulle sända in hela skrivaren. Men jag måste kontakta Dustin som skulle betala frakten. Efter att ha berättat det idiotiska med att skicka in skrivaren när det var en patron som var trasig (hade kollat det genom att tillfälligt skifta patron till en annan) Förstod äntligen en person mig och hade tillräcklig handlingskraft för att bara säga "jag fixar en ny patron den kommer med posten" Och det har den gjort och fungerar
Känner ni igen er?
Har lärt mig att fylla på originalpatronerna med en spruta med lång fin nål som jag sticker genom "ullen" då behöver man inte täta hålet
Än så länge är det troligtvis inte förbjudet att modda en egen skrivare så jag tänkte passa på
Har ni några idéer? Kan man bygga en chipresetter eller koppla ur den på något sätt. Här är två bilder på chippet. Sitter en röd lysdiod där också som ska lysa stadigt när det finns bläck. Det står 816 W 12 på själva IC-kretsen
Håkan