Jag har länge velat ha ett mini tangentbord till min pc, de som jag hittat på marknaden, har inte fallit i min smak riktigt, de har känts plastiga, låg kvalitet mm.
nu har jag hittat min kjärlek:-)

Det är helt underbart, var helt såld på det, ringde runt till kompisar och berättade hur nöjd jag var med det mm.
Efter några minuters användning, dök det upp vissa, låt oss säga, mindre BRA saker. Med betoning på BRA för jag är trots allt kär i mitt tangentbord!

"Delete" tangenten är en av dom, som PC användare är den ganska bra att ha om man skall logga in.....
När man programmerar använder jag ständigt "Home" tangenten, den saknar jag riktigt mycket med.
Nu har jag delvis åtgärdat detta, med programmet "AutoHotkey" kan jag t.ex. koppla Windowestangenten+D= delete-tangent (I mitt fall blir det vänstra "cmd"tangenten och D).
Men, jag är inte helt nöjd trots allt, det finns två tangenter på tangentbordet som inte gör något, jag har försökt att scanna dom med AutoHotkey, men den reagerar inte på dom.
Dessa är fn och Ejekt tangenten.
Fråga:
Har ni någon ide hur jag t.ex. kan koppla ejekttangenten till Delete funktionen i Windows?
Se ovan vad jag redan försökt med.