Jag har ett litet tankeproblem här nu, grejen är den att mitt bredbandsuttag sitter i hallen.
Vanligt BBB 100mbit uttag alltså.
Det är placerat ca 20cm upp ifrån golvet, och ca 20cm ifrån ytterdörren och närmaste innerdörr.
Rött är uttaget, svart är dörröppningar, rektanglarna är rum.
Problemet som jag har, är helt enkelt att om jag skulle montera vanlig 16mm 2-delad kabelkanal skulle det se HEMSKT ut med tanke på dörröppningarna och att uttaget sitter konstigt placerat. Vad jag lärt mig så skall man inte montera nätverkskabel med kabelklammrer eller liknande, utan kabelkanaler är alltid att föredra.
Hur tycker ni jag ska göra? Sett att det finns "minimala" kabelkanaler endast för en enda kabel, ofta med dubbelhäftande tejp. I mitt huvud kommer det dock också se helt fel ut, pga. att kabeln kommer synas extra mycket då dom minimala kabelkanalerna faktiskt inte är så jättesmå, samt dom bygger ju på kabeln i både höjd och bredd.
Något vettigt förslag? Hur har ni dolt era kablar?
Kan förresten lägga till att hela väggen där dörrarna och uttaget sitter är i betong, så att dra kabeln innuti väggen är tyvärr uteslutet. Inte heller dra kabeln under golvet eller under en list fungerar, då jag varken har några trösklar - samt alla lister är övermålade/halvt övertapetserade - så det kommer vara omöjligt att få loss någon list.
// Jim