Blir kulskruvarna för klena med kanske? Vad jag fått fram ska 1616 kulskruven klara sju och fjorton nm men vart på kulskruven de ska klara det har jag inte fått fram....
De där vagnarna tål minst 1000kg belastning, per styck! Moment kan de vara svagare på, men monterar du dem rätt så håller garanterat även 15mm varianten.
Viktigare är att du monterar dem mot ett riktigt plant underlag, dvs. bearbetad på något vis, så de inte bryter mot varann.
Linear rail, den med den lilla vagnen som ligger med fyra kulspår mot skenan.
Räknade lite på din kulskruv, enligt databladet så tål kulmuttern runt 700kg i statisk belastning, dvs den lägsta varianten. Då skulle du komma upp i 17,8Nm vilket dina motorer inte klarar av. Och jag tror inte du kommer att fräsa med ett så högt tryck så den skruven duger nog gott till dig, så länge du inte hade tänkt dig längre sträckor för då är det risk för vobbel och torsion i skruven vilket med en så hög stigning ger ett stort fel. 600-700 millimeters rörelse går med 16mm kulspindel, därefter skulle jag fundera på nästa storlek.
Tänk på att det finns motorer med 12 Nm i moment men bara 8mm skaft...
Blir nog Linear rail då men nra att veta, hur är det med Supported round Rail? sett endel använder det på sina maskiner är de bra tro? Klarar det stora belastningar?