Hur löda fast komponenter på detta kortet?
Re: Hur löda fast komponenter på detta kortet?
Jag håller med Icecap! Jag kör alltid den här typen av labbkopplingar på kort med bara ett hål i varje lödö. Och virtråd som koppling. Om det inte går att koppla rakt av mellan två punkter utan kabel. Med lite smart placering av komponenter kan man minimera antalet trådar rätt bra. Men det är också väldigt mycket beroende på komponenter och schema hur bra det lyckas.
-
Anders1984
så ni tycker jag ska köra detta kortet jag har iaf? 
har ni några tips när jag monterar?
kommer sitta i en bil o vara till hjälp när jag mappar den, så det är viktigt att man gör det korrekt. ska tåla kyla, vara ålderbeständigt osv.
har ni några tips när jag monterar?
kommer sitta i en bil o vara till hjälp när jag mappar den, så det är viktigt att man gör det korrekt. ska tåla kyla, vara ålderbeständigt osv.
Jag hade använt kortet du har. Det är en oerhört enkel krets som inte är några som helst problem att löda upp på en stripboard.
Jag hade sedan gjutit in kretsen i epoxy för maximalt skydd. Det finns speciella "ingjutningslådor" på elfa för ändamålet.
Jag hade sedan gjutit in kretsen i epoxy för maximalt skydd. Det finns speciella "ingjutningslådor" på elfa för ändamålet.