Har tittat på serien och kan hålla med alla tidigare talare. Värt tiden om man inte har något bättre för sig och lite för amerikanskt och lite för lite för nörden.
Att de inte betalar fullpris på komponenterna är ganska uppenbart. Bidrar man inte till amerikanska TV-program ekonomiskt så kommer snart en bit silvertejp, gaffa eller lite klassiskt pixelsudd in just över varumärket.
Tips! "Prototype This!" på Discovery Channel
Re: Tips! "Prototype This!" på Discovery Channel
Har också kikat igenom alla avsnitt av serien och tycker den är helt okej! Kan hålla med om att klippningen är lite irriterande ibland med alla upprepningar. Förresten är det någon som sett det senaste avsnittet som sändes igår? Enligt wikipedia ska det vara Flying Life Guard: "The team tries to develop two flying-lifeguard systems to protect swimmers on unguarded beaches.", låter spännande måste jag säga!
EDIT:
Lite kuriosa: Satt och kikade på en intervju med snubbarna som har showen, och en av dem talar flytande svenska
, Mike North, har varit utbytesstudent vid en gymnasieskola i Lund 1993-1994. Det är också han som utvecklat ett material likt det ödlor använder för att kunna klättra på väggar och liknande, nästa avsnitt ska handla om just detta då de ska bygga ett klättringssystem som troligtvis använder det materialet, sänds nästa Torsdag den 19:e för den som är intresserad.
EDIT:
Lite kuriosa: Satt och kikade på en intervju med snubbarna som har showen, och en av dem talar flytande svenska

Flying Life Guard var avsnittet jag flummade om i första posten, i denna tråd. Det tyckte jag var det mest intressanta avsnittet hittils av de 4-5 jag sett.
De gjorde en autopilot till ett rc-flyg som flög till den nödställdes gps-koordinater och släppte en självuppblåsande livboj så den landade inom några meters avstånd i lugnt väder. Därtill fick planet lite rakethjälp på traven för att orka lyfta med lasten.
För kortare håll snickrade de ihop en lufttryckskanon som sköt en projektil med en livboj, även den siktade på gps-koordinaterna, justerade vinkel/tryck, och träffade inom några meter.
Huruvida det skulle vara rimligt att tillämpa i verkligheten kan självklart diskuteras, men det är heller inte därför jag kollar på serien
De beskriver själva serien som "Bringing technology to a non-technical audience", och det får jag nog säga att de lyckas rätt bra med, även om jag som sagt hellre skulle vilja haft inriktningen "bringing hours of extremely detailed technology to a nerdy audience". 
De gjorde en autopilot till ett rc-flyg som flög till den nödställdes gps-koordinater och släppte en självuppblåsande livboj så den landade inom några meters avstånd i lugnt väder. Därtill fick planet lite rakethjälp på traven för att orka lyfta med lasten.
För kortare håll snickrade de ihop en lufttryckskanon som sköt en projektil med en livboj, även den siktade på gps-koordinaterna, justerade vinkel/tryck, och träffade inom några meter.
Huruvida det skulle vara rimligt att tillämpa i verkligheten kan självklart diskuteras, men det är heller inte därför jag kollar på serien

Avsnittet igår var jäkligt coolt, de byggde ett system som skulle ta bilar (transportfordon) ur bruk om man blev arg eller stressad. Vilket också fungerade. De coolaste var att dom hade en manik som läste av hjärnaktivitet och med den kunde de styra bilen genom att bara tänka.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=349399
Skulle vara roligt att testa hur bra den funkar.
Skulle vara roligt att testa hur bra den funkar.
Annars kan du ju snickra ihop en egen http://openeeg.sourceforge.net/doc/