Undrar om någon känner till en bra, färdig, "AVR-on-an-USB-stick" som man kan köpa? Formatet på t ex BS1USB vore perfect, men inte BASIC tack. Toppen om du vet och berättar !
G. Ludd
Senast redigerad av General Ludd 5 mars 2009, 13:50:04, redigerad totalt 1 gång.
Borde väl vara "AVR-on-a-USB-stick ?" egentligen. En petitess förvisso. Jag bara reagerar inistinktivt på sådant när jag läser det. Det känns inte helt naturligt.
vfr skrev:Borde väl vara "AVR-on-a-USB-stick ?" egentligen. En petitess förvisso. Jag bara reagerar inistinktivt på sådant när jag läser det. Det känns inte helt naturligt.
som eqlazer skrev AVRRZUSBSTICK, den har 6st i/o pinnar direkt åtkomlig(två av dessa kan användas som uart). Du skulle kunna använda pinnarna som är dragna till minnet också, där finns 24st till om det behövs.
Edit: annars så kanske http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop ... DLP-TEMP-G är en lösning, pic förvisso..
Senast redigerad av Micke_s 4 mars 2009, 14:14:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag har kikat lite på RZUSBSTICK, men hade lite svårt att se i dokumentationen om IO-pinnar faktiskt är tillgängliga. Måste man dessutom inaktivera radion och kanske flasha om med eget USB-stöd såsom LUFA? (mitt huvud gör ont, för många frågor... )