Jag sitter och CAD'ar på ett kretskort (som ska skickas till en tillverkare så snabbt som möjligt) som jag ska använda på RobotSM. Självklart gör jag det i EAGLE

Problemet är att när jag ska sätta ut en via (eller om jag ska dra en ledare från en hålmonterad komponent och försöker byta lager) så får jag felmeddelandet "Can't set via to layer '16' at pos (..., .....)". Det kvittar var det är, det blir alltid samma felmeddelande :/. Ett annat fenomen är att i listan med layers, där finns ju från början lager 1 till 16, men i min lista finns bara 1, 2, 4, 15 och 16..
Felet verkar vara sparat i min .brd fil, för om jag gör ett nytt kopplingschema fungerar allt som det ska... Så antagligen är det någon inställning som är fel?
Problemet skulle kunna ha uppkommit när jag körde PCB-Gcode, men jag tror inte att det va på denna filen jag körde det...
Jag är jätte tacksam om någon kan hjälpa mig! Kom med alla förslag och idéer, för jag börjar bli lite desperat! Tanken va att jag skulle skicka in det i morgon kväll..
// Danne