118100 Svar på allt

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
watti

Inlägg av watti »

de svarar på alla frågor.. De kan jag också. Men ifall de är rätt eller inte hör inte hit.

De borde ni fråga dem! Ifall de stämmer.!
Dennis_F

Inlägg av Dennis_F »

konig7070 skrev:Om faserna inte är snebelastade så ska väll nollan vara strömmlös?
I en trefasbelastning ja. Men de flesta belastningarna i ett egnahem är enfas och då går det alltid ström i nollan.
Användarvisningsbild
Uttis

Inlägg av Uttis »

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2276171.svd

:roll:

Rubrik: "118100 hade inget svar" (anmält till KO)
Användarvisningsbild
ToB

Inlägg av ToB »

Dennis_F skrev:
konig7070 skrev:Om faserna inte är snebelastade så ska väll nollan vara strömmlös?
I en trefasbelastning ja. Men de flesta belastningarna i ett egnahem är enfas och då går det alltid ström i nollan.
Riktigt båda två. I det här fallet rörde det sig om en enfasgrupp.
Dessutom har vi bara en fas in i lägenheten.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Walle skrev:kan man fråga via sms??

Då ska jag genast skicka: "Korrekturläser 118100 sina texter innan de publiceras på webbplatsen?" :)

Edit: skickade...inget svar :(
Får man citera sig själv? :)

Hursomhelst, jag fick svar :D

"Alla texter som publiceras på webben ska korrekturläsas av oss, men ibland händer det att det smyger sig igenom misstag. Även solen har sina fläckar och så även vi. Om det är något särskilt du undrar över så kommer detta att ordnas till snarast då hemsidan kommer göras om inom kort" :)

Så nu vet vi! De korrekturläser altså alla texter. Det är väl inte deras fel att de är analfabeter? ;)
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

"hemsidan kommer göras om inom kort" .. den har jag hört förr. Oftast innebär kort = väldigt länge och ett bra tag till :lol: :shock:

Om 118100 snabbt och lågprisat kan dimensionera dom yttre komponenterna till DC/DC omvandlare. Då lyfter jag på hatten ;)
Fast det lär väl inte hända..
Skriv svar