gOry's Lillasyster [Bygg-tråd]

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

runt 10k tror jag min har gått på...
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Jag köppte min för 5000kr (beg, delvis ihop byggd och alltså inte använd) inkl. kress. Så det enda jag har köpt sen är:
Färg: ~500 kr
Frässtål: ~700 kr
Nätagg: 0 kr, tog från en gammal dator
skruvar, muttrar m.m: 100kr
Slang: 50kr

Totalt blir det ungefär 6350 kr. Sen tillkommer såklart en dator, mjukvara, och en massa arbete.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Ok, jag har köpt en faslig massa sladd, ett SSR, lite andra komponenter, elektronikboxar, nödstopp osv... samt betalade lite mer från början... därför gick det på lite mera.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Jo, SSR ska jag nog ta och införskaffa också, Jojje säljer ju för 200 kr :). Sen nödstopp och en hel del sladdar ingick i mina 5000 kr :D
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Sitter och små monterar ihop fräsen nu ikväll, har fått lite tid över till det, och har kommit till M8 gängstängerna ska dom kunna gå helt igenom hålet där motorn sen ska monteras eller ska den ner svarvade biten bara kunna gå igenom? Om inte den kan gå igenom så tycker jag det är väldigt lite axel som sticker ut för slangklämman sen. Saknas väl 1,5mm för att en slangklämma ska helt gå på!

Lånar en bild igen för att visa!
Bild
Tycker de ser ut som att axeln helt går igenom där, får väl ta och borra upp hålet lite.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Hålet är anpassat till ett lager, men ska du inte ha ett sånt, så kan du borra upp så mycket du vill. Så att slangklämman kommer ner i MDF-biten.
Skriv svar