Problemet är att det brusar och knastrar i högtalaren, förstärkarkretsarna blir ljumna trots att ingen musik spelas.

Till höger sitter en kylare med två LM3886 kopplade enligt databladet, ytterligare till höger en fläkt. Denna fläkt temperaturstyrs med en PIC12F675 som sitter på kortet till vänster om kylaren. Här finns även en op-amp som är kopplad till ljudsignalen, och som via kondensator-diod talar om för processorn om det kommer ljud in eller inte. Finns det ljud in drar det blå reläet på kortet som kopplar in 230-matningen till toroiden. Till vänster om styrkortet syns kondensatorbank och likriktare, därefter toroiden. Till vänster ovanför denna sitter ingångskontakterna och under dessa en volympotentiometer.
Jordningen är i princip stjärnjordning med jordpunkterna samlade vid kondensatorerna. Från denna punkt går en kabel över toroiden till kopparplåten, och härifrån till ingångskontakterna och potentiometern. Ljudkablarnas jord är ansluten i denna ände men inte vid styrkortet eller förstärkarkretsarna.
När jag mäter på ingångskontakterna utan något anslutet får jag runt 0.4 volt AC, antagligen detta som gör att kretsarna blir varma på 'tomgång'. Sitter toroiden för nära förstärkarna? Tar jordkabeln över toroiden upp läckfält? Borde jag flytta ingångskontakter & potentiometer till andra änden av lådan? Skärma?