Robot controll lab kort med godsaker

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

Hmm... ser ut att vara jag som missat något.
I "FT232R USB UART I.C. Datasheet Version 1.04" som jag har liggandes finns kondensatorerna med, men inte i det nyare databladet du länkar till.
Man kan lämna bort dem då antar jag.
eAk

Inlägg av eAk »

Jag hadde dom inte i mitt datablad heller.
Jag har gått och fått feber så jag har inte gjort så mycket mer än troligen rätta till isp kontakten då den tydligen inte skulle vara kopplad som det står i avrisp dokumentationen. kollat databladen för de nyare 1281 men inte kollat om dom ska kopplas samma till isp.
Användarvisningsbild
stekern

Inlägg av stekern »

man kopplar atmega128 och 1281 likadant till isp kontakten (dvs använder andra pinnar än de vanliga SPI-pinnarna)
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Varför inte lägga till lite fler komponenter på kortet? Exempelvis trissor/buffertar för att klara att dra lite större laster än vad ATmegan klarar? Vad för slags ingångar behövs, mer än rena digitala ingångar, och vad för kringkomponenter behöver dom?

Eller är det tänkt mer som ett breakout-kort?
eAk

Inlägg av eAk »

Jag har inte orkat mäta än men tanken är att det ska passa 2.54mm och vara liknande baby orangutan kortet som jag köpte på rea eftersom att jag gillar det.
eAk

Inlägg av eAk »

Jag har suttit en stund nu och rotat runt på elfas sida.
men jag lyckas inte hitta sådana knappar som brukar sitta på varenda kretskort här är en länk till en sådan från electrokit http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no=41001412
Användarvisningsbild
ToB

Inlägg av ToB »

Strömställare/Reläer - Lågspänningsströmställare - Tangentborsströmställare
eAk

Inlägg av eAk »

Tackar. Hittade en fin liten sak av smd variant som ser vettig ut att sätta dit.
Får pilla ihop en sådan till biblioteket. Sedan lägga in några dioder fixxa till de sista 2 ledningarna till motor drivarna. sedan är det väl klart skulle jag tro. någon diod för skydd mot kortslutning vid inkoppling av ström kanske också ?
Skriv svar