Hallå igen!
Huvudbrytare på, power on men när jag ska starta panelen startar den inte
det så kallade tåget går inte, du vet när röda och gröna lampor ska vandra
är det dött.
Huvud kontaktorn drar ej.
Men fläktmotorn startar.
Jag kollar blad 70 nu och försöker fatta.
börja mäta vid km21, plint 231, nödstopp ok, sedan skall du ha spänning till 107, sedan så får du spänning till 108 om allt är ok när du trycker på knappen på panelen
mät på plint 213, och bortåt på shemat, höjd 3 på bladet, höjden har du på vänstersidan, exempelvis så 707 vid ka2 det hänvisar till blad 70 höjd 7
när du går igenom den slingan så har du sa19 , den kommer jag inte ihåg exakt men tror det är operatväxlarens krockskydd, kan ha fel där
sedan bimetallerna i matnings och spindelmotorerna, sedan sa 4-8-13 för krockskydden på kulskruvarna, sedan sa 16-17, krockskydden på 5'e axlen
in till nc ok och bort till ka 3 med självhållning och parrallellt km20
inte utan att bygla, kollar du på operatväxlaren så är ställningen lite lustig, ungefär som att man sågat av fyrkantsrören mitt i på ena sidan, där sitter det en kapslad nockbrytare, den är krockskydd för operatväxlaren
skulle inte operatväxlaren vara loss när axlarna rör på sig efter operatbyte gör den nödstopp
ibland så finns det med weidmuller kontakter för att bygla dom , men dom är troligen borta, men det går bygla i skåpet
ska du inte koppla in operatet?, visserligen ett hyggligt pill för att få den rätt på plats
Klart att operatet skall till, men som du anger en hel del justeringar
Men maskinen ska starta ånda till panelen, det har den gjort tidigare, innan jag placerade maskinen i mitt garage.
Mitt objet har 50000timmar i prodution och fungerade när den kopplades ur
Detta var juni-08 jag har haft spänning på då och då för att kolla,
status och att RAM ej "dött"